تبلیغات
زیست شناسی
 
 
 
به وبلاگ زیست شناسی خوش آمدید

این منابع کلسیم را نمی شناسید((نژادحسین))

نویسنده : bahar | تاریخ : 16:18 - 1392/09/16

JPEG Image

کلسیم برای حفظ سلامت استخوان ها ضروری است و اولین موردی که برای تأمین این ماده به ذهن ما می رسد لبنیات است. اما کلسیم مورد نیاز بدن ما تنها از محصولات لبنی تامین نمی شود. در واقع کلسیم در موادی باور نکردنی از سبزیجات گرفته تا یک برش پرتقال پنهان شده است.

در این مطلب ما به شما مواردی را معرفی می کنیم که با اضافه کردنشان به سبد خرید می توانید منبع غنی از کلسیم را از آن خود کنید.

سبزیجات (برگ های خوراکی)
سبزیجاتی با برگ های سبز تیره همانند اسفناج، حاوی کلسیم و دیگر ویتامین ها و مواد معدنی هستند. این سبزیجات مفید از بهترین گزینه های یک تغذیه سالم به شمار می روند. سالاد اسفناج و یا خوردن یک وعده اضافی از سبزیجات در وقت ناهار می تواند کلسیم مورد نیاز بدن شما را تامین کند.

مواد غذایی غنی شده
غذاهای آماده معمولاً شهرت بدی دارند اما اغلب آنها با ویتامین ها و مواد معدنی همانند کلسیم غنی شده اند. غلاتی که در صبحانه هستند، بهترین گزینه از این دست و بهترین راه برای جذب کلسیم می باشند؛ البته باید مراقب شکر افزوده آنها باشید.

پرتقال
این همه مرکبات خوشمزه، هرکدام حاوی کلسیم می باشند. یک برش پرتقال تازه نه تنها سیستم ایمنی بدن شما را بالا می برد بلکه باعث می شود فرم استخوان بندی بدن را در فرم ایده آل خود حفظ کنید.

بادام
بادام حاوی کلسیم و ویتامین E است که هر دوی آنها سلامت مو و ناخن های شما را تضمین می کنند. یک مشت بادام کلسیم مورد نیاز روزانه بدنتان را تامین خواهد کرد.

لوبیا چیتی
لوبیا سرشار از پروتئین، فیبر و کلسیم است و یک ماده غذایی عالی و مقرون به صرفه است که به راحتی می توانید به برنامه غذایی خود اضافه کنید.




 

آخرین مطالب

» وستجیال((مومن)) ( 1394/11/18 )
» رنگها((مومن)) ( 1394/11/11 )
» رنگ لباس ((مومن)) ( 1394/08/11 )
» علت دشواری بیدار شدن صبح ها مشخص شد((مومن)) ( 1392/11/13 )
» بخش «شر» مغز قاتلان کشف شد ((مومن)) ( 1392/11/13 )
» شما چه امضایی دارید؟((مومن)) ( 1392/11/13 )
» پرتقال کوچولوهاا!!((مومن)) ( 1392/11/13 )
» خواب رفتگی دست وپا((مومن)) ( 1392/11/13 )
» شانه دردها بخوانند((مومن)) ( 1392/11/13 )
» زن‌ها رنگ‌ها را بهتر می‌بینند((مومن)) ( 1392/11/13 )
» تاثیر آلودگی هوا برپوست((مومن)) ( 1392/11/13 )
» مرموزترین بیماری قرن((مومن)) ( 1392/11/13 )
» شمشیر دولبه علم ژنتیک برای آینده بشری((مومن)) ( 1392/11/13 )
» هنگام راه رفتن پیامک نزنید((مومن)) ( 1392/11/12 )
» خطرمسمومیت حاملگی باافزایش ویتامین dوسقط جنین باکاهش روی((مومن)) ( 1392/11/12 )
» بیماری هایی که از انسان های اولیه به ما رسیده است!!((مومن)) ( 1392/11/12 )
» 6دلیل مهم برای خوردن شکلات((مومن)) ( 1392/11/10 )
» چشم ها هم قوزمیکنند((مومن)) ( 1392/11/10 )
» تاثیردونوشیدنی بردیابت((مومن)) ( 1392/11/10 )
» کشف عمل ماثربردیابت نوع دوم((مومن)) ( 1392/11/10 )
» ناگفته‌های حواس((مومن)) ( 1392/11/10 )
» شگفتی های حرکت((مومن)) ( 1392/11/9 )
» کاهش دما در کاهش وزن موثر است ((مومن)) ( 1392/11/9 )
» هورمون خوشبختی((مومن)) ( 1392/11/9 )
» انگلیس، ژن انسانها را دستکاری می‌کند((مومن)) ( 1392/11/9 )
» جدیدترین بررسی ها از مرد 7 هزار ساله((مومن)) ( 1392/11/9 )
» فریب دادن مغز با نگاه کردن در آینه((مومن)) ( 1392/11/9 )
» راز سرعت خارق‌العاده دلفین‌ها((مومن)) ( 1392/11/9 )
» نقش مغز در ابتلا به بیماری دیابت((نژادحسین)) ( 1392/11/7 )
» ۱۰ بیماری نادر و عجیب و غریب دنیا را بشناسید((نژادحسین)) ( 1392/11/7 )